Wednesday, 2 May 2012

Ubat penyakit dengki(^_^)

Assalamualaikum ..

Meh-meh baca entry saya yang ini jap pasal Dengki..Biasalah perasaan hasad dengki ni tak pernah lari dari lingkungan kehidupan seharian kita kan.Padahal sesama saudara,sahabat dan ahli keluarga pun kita nak berdengki-dengki kan..Apalah,sifat-sifat yang macam ni harus kita buang jauh-jauh sepatutnya..

Apa yang di miliki oleh seseorang sepatutnya di jadikan kita untuk mendorong diri kita menjadi atau mendapat sesuatu yang lebih baik dari mereka.Ini tidak..aih,nak berdengki jugak.Orang zaman sekarang cakap PHD iaitu adik beradik sepupu seumpama Perasaan Hasad Dengki lah tuh..Dengar PHD macam bagus je kan tapi sebaliknya idak..Tapi kalau PHD yang betul-betul untuk study tak pelah..patut di agung-agungkan..tapi kalau perasaan hasad dengki awak lupakan jelah..no no no..

Okey,ubat penyakit dengki ni senang je..ha..korang tengok dan selidik betul-betul gambar kat bawah ni..Saya amik kat fb Ustaz Don.Perkongsian yang menarik untuk kebaikan bersama(^_^)




P/s:Maaf mutu gambar kurang memuaskan...
         

2 kaki blogger komen:

CyberTeknologi said...

Maklumat yang sangat bermanfaat....

NasZ said...

bagus ni. peringatan dan penyelesaian. suka entry ni.

From,

Nasz

MOHD NASER.COM

 
Copyright© All Rights Reserved by Akmaluv90@blogspot.com