Wednesday 23 May 2012

Follow blog pun ada limit??

Assalamualaikum..

Korang tahu tak? follow blog pun ada limit?Kalau macam saya baru je tahu hari ni setelah dua bulan berblogging rupa-rupanya follow blog orang ada limit..Seriusly memang tak tahu langsung ada limit nak follow blog orang ni..Tadi ada blogwalking kat bebarapa buah blog..Then,ada jumpa blogger cerita pasal limit follow blog orang.Rasa sangat menarik dan tertarik pulak nak berkongsi dengan kawan-kawan semua..Terutama blogger baru macam saya yang perlu kan banyak tip untuk berblogging..So,here I share..

Actually kan follow blog ni ada limit bila kita follow blog orang guna button follow..Limit dia 300 blog yang boleh kita follow.Tak lebih..tak kurang...cukup-cukup 300 je yang boleh follow guna button follow..



Button follow ni lah yang saya maksudkan 300 blog je yang boleh kita follow guna button ni..Kalau dah lebih 300 yang kita follow guna button ni memang tak boleh follow blog orang dah..

Jadi untuk mengelakkan kita tidak boleh follow blog orang,Jadi seeloknya anda-anda semua meletakkan kotak widget follower yang ini:


Kalau follow guna widget follower ni,memang tak de limit.Kalau korang nak follow blog berapa banyak pun tak kisah lah kan.No limit okey(^_^)So,di harapkan awak,awak dan awak semua meletakkan kotak follower ni bagi memudahkan orang yang datang nak follow blog kemudian hari..

Setakat ni,alhamdulillah..saya tidak ada masalah nak follow blog orang lagi.Kemudian hari siapa tahu,mungkin ada masalah-masalah begini..Haruslah guna cara yang di atas ini untuk follow blog orang..

Okey,rasanya setakat ni je yang saya tahu..hikhik.Korang kalau ada nak tambah kekurangan ape yang saya taip ni boleh perbetulkan saya tau tau,,hehe,,peace(^_^)
                 
           

25 kaki blogger komen:

yayahnasake said...

thank you for the info... :)

sy punya dah reach limit n now dalam proses "pembersihan" supaya dapat follow blog semula :)

Linda Zehan said...

Nice info.. =) Tq..

Unknown said...

nice info

aku still newbie, kurang 20 blog yang aku follow haha

Lovely Lieyza said...

saya pun baru tahu... ooo...

Maisarah Azmi said...

owh.. macam tu.. tp line internet yg slow kadang "join this side" tu tak dapat nak loading.. itu yg menyukarkan follow orang tu..

Anonymous said...

mmg ada limit klu button cmtu..tp setahu sis guna yg normal cm sertai tapak tu pun klu kita follow blog terlalu banyak dlm satu2 masa nt dia jammed gak so kene refresh balik nk make sure dh folo atau blom..

Ardini Izzati said...

Dinie dulu ada both tapi lepas dinie tahu pasal ni, terus buang. Lagipun kalau orang tekan follow katt button tu, tak naik follower kat Google Friend Connect tu kan :)

Unknown said...

owh camtu eh..baru tau nih hehe..terima kasih sbb kongsi info ni :D

Unknown said...

menarik.. saya follow la blog nie...


Jom Lawat Blog Saya Plak.

ssss said...

tau xpe ! cik misi kadang2 geram gak ngn blog2 yg xde btton tuh..bknpe, nk folo payah..nnt ckp kite xfolo..nseb bek awk letak ..ni syg lebih :)

ssss said...

tau xpe ! cik misi kadang2 geram gak ngn blog2 yg xde btton tuh..bknpe, nk folo payah..nnt ckp kite xfolo..nseb bek awk letak ..ni syg lebih :)

Saya Disini said...

tq info

roziahojijie said...

Saya yg ke 991 ! Hehehe .. dah follow guna follower widget . :)

SumeSakan said...

ooo ye eh...thanks sharing...

seyes baru tau...

RamRamCute said...

assalammualaikum...thanks for sharing the info dik :)

Anonymous said...

infi sgt berguna..thank you :)

EkaTikah said...

betul tu. kan lebih senangn kalau gune box follow tu. senang org nak follow nanti :)

bukanretis said...

ooo... i. c

Nyue said...

Nice info..nyue pon baru tahu...jom blogwalking :)

Yumida said...

oic..baru tahu..ada limit rupanya...pernah jugak nak follow blog byk2 akhirnya timbul word verification tu...hampeh...dri prsaan berkobar2 terus mati mood..hihi..

nak buat tambahan sket: kotak follow tu harus diletak kt tempat yg senang di lihat...means bhgn atas skali..x pn bhgn tepi atas....klo yg letak bwh tu rs malas nk skrol smpai ke bwh..jumpe lak ngn line selow...sure rs nk nanges...

iema said...

btul2... iema sokong...
terutama nye, yg gne blogskin....
tp sebahagian je la
iema susah betul nx follow dowg...

pinkcolour82 said...

hehehehh,,,1 hari 5 blog pong payah nak pollow yunk....hehhehehe
apatah lagi sampai 300

Anonymous said...

tq for the info ..

Gilakah Aku!!? said...

nice info.. sY FOLLOW.. LA blog.. ni.. hihih... :)

Gilakah Aku!!? said...

follow.. la blog ni.. nice.. nice.. info.. hihi.. :)

 
Copyright© All Rights Reserved by Akmaluv90@blogspot.com