Tuesday, 15 May 2012

Pantang larang Orang Dulu-dulu(^_^)

Assalamualaikum..

Sedang duduk-duduk mengelamun di meja kat Library ni, tetiba boleh lak datang idea nak kongsi sedikit pesanan yang selalu orang tua-tua cakap kat kita..yang selalunya kita pun ikut kemain lah percaya kan ..hehehe.

1)Ni ibu selalu cakap kat saya,jangan menyanyi  kat dapur or bilik air,,Nanti dapat pasangan hidup yang lebih  tua..tapi saya tetap nyanyi..hahaha.
2)Kalau makan jangan beralih tempat nanti kawin dua..
3)Kalau dah siap makan terus basuh tangan,nanti keluarga mentua tak sambut bila kawin nanti..
4)Jangan duduk di depan muka pintu nanti tak ada orang masuk meminang..
5)Jangan menjahit or memotong kuku pada waktu malam-malam..

Kadang-kadang rasa macam nak tergelak pun ada kan bila tengok pantang larang ni.Tapi sebenarnya apa yang di larang ni sebenarnya tak manis bila kita lakukan,kalau buat sesuatu tu haruslah ikut pada masa yang di tetapkan..Jangan nak bertangguh je kan macam saya..hehe..Kesimpulannya kat sini,apa yang kita buat menggambarkan diri kita,peribadi kita..yeke?tepuk dada tanya selera kan..hikhik..Korang macam mana?ada tak kena pantang larang macam saya?cer cite cer cite..hikhik


               

3 kaki blogger komen:

Saya Disini said...

hihi..kelako plk

nozi said...

betol2...same la tu...nozi pon trikut ikut..kalo ade kwn2 yg bt slh satu prkara di ats tu..hehe..mula la nozi bleter..kan da mcm nnek moyang..hik2

Chic Na said...

kan? mcm kelakar tp sebenarnya org tua cuma nk kita belajar bersopan santun kot. hikhik.. :)

 
Copyright© All Rights Reserved by Akmaluv90@blogspot.com