Sunday, 13 May 2012

Empat khasiat menangis

Assalamualaikum..

Kali ni saya nak berkongsi mengenai khasiat menangis.Jangan tak tau menangis pun ada khasiat nye tau..Jom baca post ni tengok apa khasiat menangis:

1)Menyahkan Zat berbahaya dari tubuh badan
  • Zat-zat kimia yang dihasilkan oleh tubuh ketika dalam keadaan ketakutan boleh disingkirkan melalui tangisan
2)Meningkatkan kadar degupan jantung
  • Degupan jantung akan meningkat laju ketika menangis.Ia merupakan satu latihan yang baik buat rongga badan,urat-urat badan dan kedua belah bahu.Selepas menangis kadar jantung akan kembali normal dan akan memberi satu rasa ketenangan yang damai.
3)Membebaskan racun dari badan
  • Menahan air mata bermakna tumbuhnya racun secara perlahan-perlahan ke dalam badan.Secara fitrahnya kaum wanita lebih banyak mengeluarkan air mata berbanding lelaki.Oleh itu secara faktanya jangka hayat kaum wanita adalah lebih tinggi dari kaum lelaki.
4)Air mata mengandungi 25% protein
  • Kajian menunjukkan air mata mempunyai  25% protein dan satu bahagian zat terutamanya magnesium .Ini adalah unsur tidak seimbang dan boleh menjadi racun kepada manusia.Ianya dapat di bebaskan hanya ketika menangis.Jadi,jangan lah anda menahan rasa ingin menangis itu.Luahkan demi kepentingan anda jua..
Jadi kat sini kita dapat lihat menangis ni pun ada khasiat nya.So,jangan lah kita nak pendam-pendam rasa ingin menangis okey..

Perkongsian demi kebaikan bersama(^_^)

            




8 kaki blogger komen:

Sh Hily said...

wah..klu cam tu ifa nangis terus la..hahaha

zana said...

ooo..macam tu hari2 la nak nangis.. hehe ;P

zana said...

ooo..macam tu hari2 la nak nangis.. hehe ;P

Beiby Yatie said...

wah !! nangis pun ada khasiat ye?? hehe ..

cool..

sis92 said...

huhu mmg meningkatkan kadar degupan jantung , mcm entri sis yg sebak tu :')

~Sweet Honesty~ said...

lepas ne tamo la tahan2 airmata lagi..huhu

SumeSakan said...

hahahah seb baik saya selalu nangis...kena jadikan hobi lah lpas nih...hehehehe

Chenta Eyfa Najibrz said...

pasni kene rajin menangis la..hehehe..bagus kan

 
Copyright© All Rights Reserved by Akmaluv90@blogspot.com