Sunday, 13 May 2012

Hari-hari pun HARI IBU

Assalamualaikum ..

Huh..huh..letih betul marathon malam ni.Dari blog ke blog..Hari ni mood blogwalking lebih sikit..Jadi,banyak la blog yang di terjah..Memang lenguh lah jari jemari ni..Tapi takpe,ada kepuasan di situ,,Hikhik.Okey-okey kita back to the point okey.Awak,awak,awak dan awak semua ..nampak kan tajuk kat atas tu.Yup,hari-hari pun HARI IBU kan..Bagi saya lah,hari-hari pun hari ibu sebab ibu lah yang hari-hari sentiasa menyinari hidup saya.Ibu sentiasa berada di sisi saya.Cuma sekarang tak lah sebab saya di bumi Sintok kan..hukhuk..

Saya selalu ingat benda-benda ni kalau sebut je pasal ibu:

  •  Selama 9 bulan ibu sarat mengandung kan kita.Itulah sebab saya sayang sangat kat ibu..
  • Ibu bertarung nyawa melahirkan kita.
  • Syurga di telapak kaki ibu.
  • Kasih ibu bawa ke syurga,Kasih ayah kekal selamanya
  • Seorang ibu lebih memahami anaknya kerana ibu yang melahirkan anaknya
  • Ibu lebih rapat dengan anak(kebiasaannya)
  • Kasih sayang ibu tiada tandingannya

Okeylah kawan-kawan kat bawah ni ada satu doa untuk kedua ibu bapa kita.Bacakan doa ni hari-hari untuk mereka.Semoga kita menjadi anak yang berguna(^_^)

              
              Credit pic:Fb Ustaz Don

Terima kasih sudi baca,,,

3 kaki blogger komen:

Hanif said...

Betul..saya sokong!!!

Tatang Tajudin Ibnu Supyan said...

Semoga Allah senantisa memberikan segala kebaikan untuk Ibu kita. Ammiin

Chenta Eyfa Najibrz said...

Hari2 pun adalah hari ibu kan.Mohon share yer Cik Blog.

 
Copyright© All Rights Reserved by Akmaluv90@blogspot.com