Friday, 22 June 2012

Sebab Rezeki Susah Masuk

Assalamualaikum..

Salam Jumaat untuk semua warga blogger..Bersempena hari jumaat yang mulia ni nak kongsi sedikit info mengenai mengapa REZEKI SUSAH NAK MASUK ..Jom baca kat bawah ni:

1. Gemar mengungkit-ungkit pemberian
2. Asyik mencanang perihal duit yg tidak cukup untuk urusan itu dan ini
3. Berkira untuk bersedekah walaupun seringgit
4. Berkira untuk membantu memudahkan hal yg baik
5. Riak bila bersedekah
6. Banyak berbuat maksiat/kemungkaran
7. Tidak/kurang beristighfar
8. Tidak bersyukur/banyak mengeluh

Sedikit Tambahan,Rezeki bukan sahaja dalam bentuk wang, tapi kebahagiaan, peluang menyambung belajar, peluang kerja, anak, jodoh dan lain-lain...Jadi,sama-samalah kita renungkan bersama..Adakah kita jenis begitu atau tidak?Moga perkongsian ini dapat memberi manfaat buat kita semua..Terima kasih..

Credit:FB Ustaz Don Daniyal

           

21 kaki blogger komen:

ogyep yummy mellow said...

YA Allah.. semoga ogyep bukan dari kalangan itu ya.. InshaAllah... sma2 berdoa semoga sentiasa dimurahkan rezeki

icumm said...

Good info sharing..Thanks :)

uncle said...

moral of story - belajarlah besederhana dalam semua segi moga kehidupan dapat ditempuhi dengan penuh ketenangan..sekian dari ustaz uncle hihih

cik Lilis said...

suka tengok ustaz Don nie :)

amranaiman said...

Ya Allah murahkanlah rezeki ku.. jauhkanlah perkaara2 mazmuah :)

elyna mirsada said...

nice info..tq for sharing=)

AFie said...

Kita Sebagai manusia Kenalah elakkan semua tu :), Jika kita tidak elakkannya memang tak senang.
Allah Berikan kita kehidupan bukan untuk bersuka ria,sombong dan sebagainya, tapi Allah Hendak kita Kuatkan keimanan kita, tapi setipa dugaan yang kita terima kita harus tempuhi dgn keimanan :) Ibadat Jgnlah kita Lupa... Ibadat Tiang Agama yang kukuh... ;)

Syazlina Khairuddin said...

tq atas ingatan di hari jumaat ni =)

AFie said...

Salam Jumaat :) Kita Sebagai manusia Kenalah Bersifat Mulia, Jgn Sombong, Jgn Berseronok, dunia ni sementara saja..., Rezeki Yang Kita Dapat Haruslah kita Bersyukur, jgnlah kita kedekut pada org. jika kita inginkan rezeki yg kekal, kita harus taat kepada yang maha esa, Terutama sekali ibadat, Ibadat Tiang Agama yang kukuh... ;)

Kharisma said...

Info yang sangat bagus untuk mengingatkan kita bahwa rezeki itu Allah yang menentukan kita sebagai manusia hanya bisa berusaha mendapatkan ampunan dari Allah agar rezeki kita dimudahkan...
salam kenal...

Tihara said...

dan kesenangan itu juga satu bentuk ujian..ujian kekayaan lebih besar dari ujian kemiskinan..namun manusia jarang sedar..berebut2 nak pangkat, nak harta, nak nama..wallahualam...perkingsian yang bermakna :)

Al-Fathcom said...

terima kasih sharenya semoga membawa manfaat bagi kita semua amin....
salam kenal buat sahabat disini...

SunnyFunny said...

terima kasih . info yang sungguh bermakna . :)

pakde said...

Allah maha kaya oleh itu bertakua dan bertawkalah kepada dia,InsyALLAH..

Apple said...

Ramai-ramailah kita pakat nak dapatkan rezeki cara halal.

zana said...

info yg menarik :D

BeRRy MuMMie said...

salam kenal...
info yg sgt menari & berguna dear!
thanks for sharing...
feel free follow me bck

Hanif Idrus said...

No 2... tui aku setuju sangat..
Asik kata tak ada duit...nanti betul2 tak ada duit padan muka!!!!
Kata-kata tu doa..

Arol Mubin said...

Nombor 2 tue memang betul! Mak Arol selalu pesan, jangan merungut bila takde duit. Sebab tak baik! Sentiasa bersyukur walau duit sikit mana pun. :)

~MiZz Atie ZieYa~ said...

moga dijauhkan

محمد شهريل القنيطري said...

chukran...moga lpas ni kita muhasabah diri n rezeki udah masuk..amalkn solat dhuha...insyALLAH dtg rezeki...

 
Copyright© All Rights Reserved by Akmaluv90@blogspot.com