Tuesday, 26 June 2012

Renungan:Sahabat Sejati Sukar Di cari

Assalamualaikum..

Hari ni sempat tengok cerita Hoore Hoore..Tertarik dengan dialog antara Aiman dengan neneknya mengenai sahabat.Antara petikan ayat tersebut:

'Sahabat sejati tak kan berubah ,walau musim sering berubah'
Tapi zaman,sekarang ni memang susah nak cari sahabat yang betul-betul di gelar sahabat sejati.Satu dalam sepuluh,mungkin juga satu dalam seratus dan mungkin juga seratus dalam seribu dan segala-galanya mungkin kan..


Ayat dalam gambar ni pun berkaitan sahabat sejati..Sahabat yang baik tak kan pernah tinggal kan kawan nya..Tak akan dan tak akan..Susah payah harus sama-sama lah kan..Tapi sekarang yang selalu daku tengok bila senang, ye..memang kawan beratur panjang berebut nak dekat dengan kita,tapi..cuba kita susah..sikit je lah..semua pakat slow-slow hilangkan diri..

Entah lah kan..susah nak cakap pasal kawan ni..Kalau tak cakap pun susah,cakap lagi susah..Aih,,entah lah..hanya mampu senyum dan terus senyum..Peace(^_^)

           

10 kaki blogger komen:

~MiZz Atie ZieYa~ said...

alhamdulillah..saya ada sahabat sejati... :)

محمد شهريل القنيطري said...

betol tu..rindu plak shabat sejati di malaysia...huhu

Apple said...

Sahabat ilh yang sentiasa ada saat kita perlu. Tak semestinya dia tolong bila kita susah, tapi dia ada untuk kita. Sekadar ada sudah cukup bererti kot.
"Sahabat sejatiku, hilangkah dari ingatanmu, dihari kita, saling berbahagi... dengan kotak sejuta mimpi, aku datang menghampirimu.." -SO7.

missha said...

suka ayat yang warna biru tu :)

~~oOpEt~~ said...

err.. mmg sgat susah nk jmpa sahabat y sebetul2nya.. belum tentu dh kwn 3-4 tahun.. kenal semua, tp belum tentu dye adalah sahabat kita.. haha

Cik Awin said...

tersentuh ngn post kat ats tu...

dulu sy de bff tapi lelaki....sume cite sharing, bila de mslh, dia la tmpt mengadu...begitu juga sebaliknya...

but, persahabatan kami terputus bila dia nk kawin, hantar kad kawin pn dia bg kat org lain, org tu bg kad saya...

prnh 1 hari tu, jmp dia kat pasar pagi, dia x tegur saya langsung...dia buat tak kenal je..

entah la, terfikir juga, apa slh sy?

Ety said...

tu laa. mak Ety selalu pesan, sahabat time senang, senang nak cari. sahabat time kita susah ? mmg susah nak jumpa :)

KY said...

betul tu bukan senang mendapat sahabat sejati, tapi lebih baik mulakan dengan diri kita, jadikan diri kita sahabat sejati pada sahabat kita

9n0L4 said...

belum ade kesempatan lagi nak tgk cite tu. best ehhh? ;)

Hanif Idrus said...

tapi dalam hidup kita pasti ada seorang sahabat sejatikan...
pasti ada

 
Copyright© All Rights Reserved by Akmaluv90@blogspot.com