Thursday 12 July 2012

Tips:Cara Meningkatkan Penyertaan Segmen,Contest dan Giveaway

Assalamualaikum..

Rasanya dah lama saya tak publish tips blogging kan.So,hari ni ingat nak kongsi sedikit tips dengan korang..Actually,saya pun bukan arif lagi pakar nak kongsi-kongsi tips blogging ni.Tapi,takpe benda baik harus di kongsi kan.Tak banyak sedikit pun mana tau boleh bantu korang semua..Tips-tips ni pun semua berdasarkan pemantauan mata kasar saya..

Jadi,hari ni nak kongsi tips mengenai Cara Meningkatkan Penyertaan Segmen,Contest dan Giveaway.Sekarang ni memang tak di nafikan mahupun di sangkal dapat di lihat bahawa ramai blogger yang berebut-rebut anjurkan Segmen,Contest dan Giveaway.Keberkesanan anjuran Segmen,Contest dan Giveaway setiap blogger tidak semuanya sama..Ada yang berjaya,ada yang tidak berjaya.Semuanya bergantung atas Effort setiap blogger yang menganjurkan.

So,kat bawah ni saya sediakan beberapa tips untuk Meningkatkan Penyertaan Segmen,Contest dan Giveaway terutamanya pada blogger yang sedang anjurkan segmen dan bercadang ingin anjurkan segmen,contest dan giveaway..


1)Syarat-syarat yang tidak membebankan peserta
Yang ni saya pasti.Kalau syarat untuk join segmen korang simple lagi mudah mesti ramai yang nak join..siapa yang tak join kalau mudah kan..

2)Hadiah yang lumayan
Hadiah yang korang sediakan untuk setiap segmen,contest dan giveaway juga memainkan peranan.Kalau hadiah yang di sediakan lumayan,Mesti ramai nak join walaupun kekadang banyak step yang kena follow.So,make sure korang carilah sponsor-sponsor yang hebat untuk menarik banyak lagi penyertaan

3)Ping entry segmen,contest dan giveaway di facebook
Cara ni saya pernah cuba..Memang ada keberkesananya walaupun sedikit.Kat facebook sekarang dah macam-macam group untuk blogger ada..So,kat situ korang boleh ping entry korang..Ajak ramai-ramai join.Pada yang tak tahu mungkin semua akan tahu mengenai segmen yang korang anjurkan.

4)Promosi segmen,contest dan Giveaway melalui blogwalking
Blogwalking pun salah satu cara yang terbaik.Korang blogwalking lah selagi termampu untuk promosi segmen korang.Tinggalkan link segmen korang di ruangan shoutbox mahupun ruangan komen bagi memudahkan mereka mendapat maklumat mengenai segmen yang korang anjurkan.


            


Jadi,inilah antara 4 cara untuk korang meningkatkan bilangan penyertaan di setiap segmen mahupun contest yang korang anjurkan.Korang ada cara lain?boleh kongsikan di sini dengan komen di bawah..Terima kasih(^_^)

P/s:Boleh beri pandangan jugak jenis segmen,contest dan giveaway yang korang suka join..


10 kaki blogger komen:

hazwan hairy said...

ya betul! haha...kna ada usha bru berjya...hekhek

Anonymous said...

hurm..betul3. thx for the tips cik pink! ^^

haz said...

btol3.. yg first tu haz plg stuju.. kalau byk sgt syart yg diletakkn memg mls gile nk mask. heeheh >.<

rAIHan said...

nice tips..

✉ ¥ana Fauzi ✉ said...

Betul kata anda ! SeTuju !!!

SheeLittleSunshine said...

nice tips..
lagi simple syarat dia, lg senang nk join tp depends juga hadiah yg di tawarkan.. if hadiah dia mmg superb, maka harus laaa juga ikut syarat yg agak sedikit ketat.. hehe

MalizaMah said...

setuju..... thx u. belum bersedia nk buat contest.........

Unknown said...

michelle tak pernah buat lg ,, takut la. hihi~ michelle setuju dgn awak,kalo michelle suka join segmen berbanding GA dan yg tak banyak sangat syarat senang la sikit .. hihi

zaxx said...

waa tips berguna nie,:) n kena rajin..:)

Unknown said...

betul tu..syarat tu tak leh rumit2 sangat..erm nak berjaya kena lah promote kan

 
Copyright© All Rights Reserved by Akmaluv90@blogspot.com