Tuesday, 24 July 2012

Ragam Ramadhan:Kantoi

Assalamualaikum..

Alhamdulillah,masuk hari keempat sudah kita berpuasa..Macam mana puasa semua?okey tak..Harap-harap semuanya okey lah ye..Hari ni nak nak menaip pasal Ragam Ramadhan..Actually kalau nak bercerita pasal ragam Ramadhan ni memang macam-macam boleh nak cerita.Salah satunya contoh macam kat gambar bawah ni..

         

Alahai,ada ke yang macam ni lagi..Siang-siang bulan Ramadhan pergi membeli belah makanan terutamanya seorang insan yang bergelar muslim..Siap menyamar bagai,semata-mata nak beli makanan..Itulah sikap segelintir daripada kita semua.Kadang-kadang tengok,budak kecik yang 5-6 tahun lagi senang berpuasa dari yang dewasa..Sungguh memang tak paham..Tu belum lagi nak buka cerita pasal yang dah tahu tak puasa diam-diam sudah lah kan..Perlu ke menunjuk-nunjuk.hukhuk..Entry agak emosi sedikit pagi ni..Bukan apa,hormatilah bulan Ramadhan yang mulia ni kan..

So,harap-harap jangan lah korang macam gambar atas ni..Kantoi tak puasa..kan malu..Tak silap ada dua hari lepas terbaca surat khabar seorang datuk di tangkap akibat tak berpuasa..pergi minum-minum kat kedai..Alahai..

Sekian,terima kasih......


29 kaki blogger komen:

msredcheesecake said...

KESIAN DORG NI... KITA DOAKAN DORG INSAF YEA...

Sally Yatiey said...

Haha. Ada jugak macam ni rupanya :D hee

aisyah humaira' said...

haha..betul2..budak2 senang puasa sebab hati bersih,org tua ni kalau susah jugak nak puasa,tak tahu lagi nak kata apa..

Azee Hana said...

haha,,,itu la pasal..isy2..

SoLy SoLicious said...

moga depa insaf..malu la kan..budak kecik pun boleh ckup sbulan pose ha..

Leeza dayasari [santai leeza] said...

sudah... haaaaaaaaaa

hainom OKje said...

Harap2 bukan kat Malaysia tu...he..he..e

Che Rosliza Che mat said...

Sis ingat waktu bekerja dulu...ada seorang lelaki tue islam makan kat kantin dengan selamba...

Aku Penghibur said...

ermmm terpulan pada iman... tapi puasa bukan susah pon

Michelle Hopell said...

kuikuikui kantoi juga xD

Cik Laure Weng said...

malu je klu kantoi bodo2 cm nie... haha
baik lah pose.. naseb baik krtun

(selamat berpuasa... salam ziarah )

NAL said...

Sanggup menipu. Dah la tak puasa, tambah pula dosa menipu. insaf lah. :)

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

kadang2 bulan pose, malu tengok org dewase x pose.. nak kate x tahan, bdak 5 tahun boleh tahan lapar.. alahai..

ADEEYA said...

Uish pagi pagi pergi minum kat kedaii :/

Aiisyah Colourful said...

ish2, teruknya diaorang ni

eimah siti said...

slalu nampak benda ni masa nak gi amik duit kat ATM...ATM tuu dekat dengan kedai nasi kandar....org melayu keluar dari kedai tuu dengan plastik hitam...mmg sah2 la beli makanan....takkan nak beli perabut plak kan kat kedai nasik kandar...huhu....

Kesuma Angsana said...

banyak jumpa orng mcm ni dah

Errah said...

ramai yg mcm ni..slh 1 sbb dorang ni xthn merokok..erm..sbar jelah..mudahan drg insaf

AyueJean said...

Hahhahah...
Aah lebih kurang pulak entri kita.... =D
Tapi memang kenyataan pun.....
Tak puasa tak malu, beli makanan malu pulak...

Dylla Abas said...

ramai yg ambil mudah tentang perkara wajib yg patut dibuat sekarang ni..hmm,moga2 kita semua diberi hidayah untuk terus kekal beribadah kepada-Nya...amin :)

AJIB said...

manusiakan hehe..

nuha ahmad said...

tulahhh pelikkan hehe

Farra said...

kantoii ,, hahaha xD

hairy said...

hahaha....amin2....geng plastik hitam msti ada..haha

Hanif Idrus said...

Saya sokong...dah ler tak puasa selamba ajer makan dan hisap rokok ...pernah jumpa kwn aku macam ni..ehhehehe

Yumida said...

moga dibukakan pintu hati mereka..juga diberikan hidayah...

cissreal PR3: said...

hadir disini selamat malam sobat

dian18 said...

hello...berkunjung disini sahabat

kaishin said...

ramai je jumpa org camni..kul tiga petang dah siap beli makanan beli air bagai..muka selamba jer

 
Copyright© All Rights Reserved by Akmaluv90@blogspot.com