Friday, 13 July 2012

Ramadhan:Dah ready belum?

Assalamualaikum..

Diam tak diam lebih kurang seminggu je lagi kita akan berpuasa kan.Korang semua dah sedia ke nak menyambut Ramadhan?Dah puasa ganti yang mana kot-kot ada yang tak puasa penuh tahun lepas?
Kalau tanya daku..sudah semestinya tak sabar menanti Ramadhan.Nikmat berpuasa di bulan ramadhan tak sama dengan bulan-bulan lain..Paling nikmat waktu berbuka puasa kan..

So,tadi ada bermuka buku jap.Then,jumpa gambar kat bawah ni..Tertarik nak berkongsi dengan korang semua..Macam-macam ragam bila nak menyambut ramadhan ni kan..Paling suka tengok kerenah budak-budak sekolah yang baru nak belajar berpuasa..

Kat gambar ni dah cukup menjelaskan ragam manusia bila nak menyambut ramadhan..Ada yang siap sedia,ada yang tak sabar-sabar menanti Ramadhan dan ada juga yang memberi alasan pelbagai mengelak untuk berpuasa..

          

So,korang macam mana dah ready belum nak berpuasa ni?

Credit:FB Remaja Rakan Ramadhan(3R)

15 kaki blogger komen:

Maisarah Azmi said...

yey.. seminggu lagi

Natasha said...

siape2 yg x pernah ponteng puasa, xde ape yg susah sgt pun.. tp yg x pernah or jarang2 puase, comfirm membebankn bg diorg..

Cik Rongoks said...

ramadhan kali nie nk khatam al quran spt ramadhan yg lepas2 ^^

Miss NR said...

Waduh..waduh..kalau tahun lepas memang tak sabar nak tunggu kehadiran bulan puasa. Tapi tahun ni...erk, berdebar-debar sangat!! Sebab NR periksa percubaan UPSR masa bulan puasa...takut nanti tak boleh jawab elok-elok. Maklumlah, NR ni kalau bulan puasa memang lemah seluruh badan....huhu! :D
#Panjangnya komen...:P

~MiZz Atie ZieYa~ said...

hehe..xsaba nk smbut ramadhan..dah ready dah nih

Mohd Billy said...

as'salam..dah ready dan x sabar dah ni insyallah

zaxx said...

insya Allah,sama2 lah kita manfaatkan bulan yang mulia ni dengan ibadah..:)

Chic Na said...

dah ready kot mental & fizikal. selamat menyambut ramadhan. :)

hairy said...

dah ready lama dh..hehe..alhmdulillah

Michelle Hopell said...

selamat berpuasa nanti dear :)

~~oOpEt~~ said...

seminggu lagi nak puasa.. xsabar :D

Hanif said...

Selamat berpuasa pada semua

kaishin said...

tinggal seminggu je lagi..selamat berpuasa :D

♥ Cik EylaDiLLa ♥ said...

yeahhhhhh ! x sabar nie
nk wishhh awal2 la kat si gadis pink hehe
selamat myambut bulan ramadhan

Hidayah Bach said...

Hihi.. akak pun xsabar nk tgu ramadhan. Persediaan dah buat sebyk mungkin agar tak ggu terawih Nti. Belajar dari pengalam sikit2. Biasalah org ada anak kecik..ngehngeh..anyway, selamat berpuasa dik..! ;)

 
Copyright© All Rights Reserved by Akmaluv90@blogspot.com