Friday, 3 August 2012

Renungan Jumaat # (Bersangka Baik)

Assalamualaikum..

       


credit:ustaz Don

Renung-renungkan(^_^)

19 kaki blogger komen:

rAIHan said...

salam jumaat..

aisya said...

Betul betul betul.

Kesuma Angsana said...

setuju sgt2!

Arina Shamsul said...

Betul tu dik..akk setuju :)

Selamat berpuasa :)

Kak Izan said...

setuju sanngat.. :D

Leeza dayasari [santai leeza] said...

saya setuju.......

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

betol too.. bila orang wat salah sekali, kita akan ingat bila2.. tapi kebaikan dyer yg banyak kali, semua kita lupa..

kechixx hussain said...

sentiasalah bersangka baik;)

Aiisyah Colourful said...

betul2.. kenalah bersangka baik... jgn asyik nak tuduh yg jahat2 je kat seseorang tu

Cik Nur said...

betul..setuju sgt2.. :)

Mass said...

betul tu...satu jari menunding org lain..empat jari lagi menunding diri sendiri :)

cik violet said...

insyaallah. semoga kita sentiasa bersangka baik :)

fuZa said...

Buat baik berpada-pada.. BUAT JAHAT...jangan sekali..

Pesanan untuk diri saya sendiri juga...

Linda Zehan said...

Nice entry... mendalam maksud...

Singgah wat jemputan segmen...

http://lindazehan.blogspot.com/2012/08/segmen-blogwalking-sambil-beramal.html

^___^

cci said...

setuju sangat... 1 telunjuk arah kepada org lain.. yang 4 lagi tunjuk ke arah kita sendiri.. jd bersangka lah baik selalu.. ^_^

shida'R said...

betull akma setuju yg ini :)

Sally Yatiey said...

Betul2 :)

AJIB said...

hmm betul2 sbb kita ni manusia biasakan,fhm2 jelh...Sebab Allah Maha Mengetahui Lagi Maha Bijaksana:)

Tinta Lana said...

Salam akma.

Alamak..dah hari sabtu.heh3.

Perumpamaan ini,boleh disamakan dgn melihat tompok hitam (keburukan) dikertas putih (kebaikan)

Bila ditanya, apa yg kmu nmpk pada kertas itu, rmai yg akn jawab, tompok hitam tersebut. sikit je bilangan yg jawab, kertas putih.

 
Copyright© All Rights Reserved by Akmaluv90@blogspot.com