Tuesday 27 March 2012

Masuk universiti bukan tiket dapat kerja^^

Assalamualaikum..

Selamat hari Selasa warga blogger semua..Semoga hari ini memberi keceriaan untuk kite semua dan yang pling penting semoga hari ini memberi seribu keberkatan kepada kite semua...

Pagi-pagi ni saya baca surat kaba,dan terbacalah artikel yang bertajuk Masuk universiti bukan tiket dapat kerja.Mula je terpandang tajuk tu saya mulai risau.Yelah saya sekarang ni pun tengah study kan dan bukanlah dalam kategori orang yang dapat dekan pun..hikhik.Tapi saya percaya ,rezeki masing-masing dan lecture pun selalu pesan 'we start from below'.Bermaksud kite mula dari bawah,dah lepas graduate tu masa nak kerja janganlah terlalu memilih kerja.Even,kite punye kerja lari dari kos yang kite amik pun tak kesah.kite mencuba dulu.Cari pengalaman dulu banyak-banyak.Dan,bila pngalaman tu dah ada tinggi bak gunung Everest,barulah orang pandang kite punye keupayaan dan time tu lah kite nak bukti kemampuan kite dengan menggalas jawatan yang setaraf dengan keupayaan kitekan.Tu bagi pandangan saya lah,ape pun semua orang ada pandangan masing-masing..

Okey kat sini juga saya pun nak berpesan pada kawan-kawan yang lepasan SPM dan STPM korang mesti sekarang tengah sibuk isi UPU kan,so pasti kan korang pilih kos yang menepati minat korang dan mengikut pengalaman saya kos-kos yang popular memang semua berebut-rebut isi buat pilihan pertama.Kat situ je boleh tau,persaingan memang kuat.Tapi jangan risau,kalau da rezeki korang di tambah pulak result yang power ,memang dapat lah..banyak-banyak kan lah berdoa^^

                                
                       Tempat belajar saya^^
                                             

4 kaki blogger komen:

renaPuteh said...

join segmen

http://yqarenaputeh.blogspot.com/2012/03/segmen-doodle-untuk-follower-by-nabil.html

anda d tag :)

renaPuteh said...

join segmen

http://yqarenaputeh.blogspot.com/2012/03/segmen-doodle-untuk-follower-by-nabil.html

anda d tag :)

Hanif said...

Artikel tu salah...kit amasuk U ni sebab ilmu. Dalam U mengenalkan kita membuat research sendiri belajar sendiri dan berfikir diluar kotak..itu semua berguna apabila kerja nanti walau berbeza kos pun..

Pecinta pink^^ said...

Hanif,, betul tu..saya setuju^^

 
Copyright© All Rights Reserved by Akmaluv90@blogspot.com